nov
25
2021
0
Ingyenes informatív kiadvánnyal segít a zenészeknek tisztázni a mörcs termékek és a merchandising tevékenység kapcsán felmerülő jogi kérdéseket a ProArt - Szövetség a Szerzői Jogokért.
A szervezet a MÖRCSFESZTIVÁL nevű online eseményét követően, a merchandising témáját felölelő aktivitások részeként tette közzé a szerzőknek, előadóművészeknek, kiadóknak készült "közérthetően szakmai" anyagot.
- A 12 oldalas white paper először definiálja, mik a "védelem alatt álló teljesítmények", így a fotós és a grafikus munkája, a dalcímek, a dalszöveg(részlet)ek, a hangot magába foglaló mörcs termékek, valamint azok a nevek, művésznevek, jelmondatok, logók, hangok, szignálok, domainek, stb., amelyek védjegyoltalom alá kerülhetnek.
- Ha adott a "környezet", jöhet a szerződéskötés, a mörcs célú hasznosítás: engedély, fizetendő díj, fix vagy nyereség alapú megállapodás - az anyag ezekben is iránymutatást ad.
- Végül a jogérvényesítés kérdéseit járja körül a kiadvány harmadik része: engedély nélküli felhasználás, jogellenes felhasználás elleni fellépés, az eljárások sikeressége.
A Baksay-Nagy György és Grad-Gyenge Anikó által összeállított "Merchandising a zeneiparban" című e-book letölthető ide kattintva.
További információk: info@proart.hu